مزیت‌های برج‌نشینی چیست؟

آسمان‌خراش‌ها ساختمان‌های مرتفع بسیار بلندی هستند و تعاریفی مختلفی از آن وجود دارد. از نظر تاریخی، این اصطلاح برای اولین بار به ساختمان‌هایی با 10 تا 20 طبقه اشاره دارد که این نوع ساختمان‌ها در دهه 1880 شروع به ساخت کردند. در اواخر قرن نوزدهم، آسمان‌خراش‌ها به ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی حداقل 10 طبقه اطلاق می‌شد، که نتیجه شگفتی عمومی از ساختمان‌های بلندی بود که در شهرهای بزرگ آمریکا مانند شیکاگو، نیویورک، فیلادلفیا ساخته می‌شدند. منابع مدرن در حال حاضر آسمان‌خراش‌ها را حداقل 100 متر (330 فوت) یا 150 متر (490 فوت) در ارتفاع تعریف می‌کنند، اگرچه هیچ تعریف قابل قبول جهانی وجود ندارد. شرکت آلمانی استخراج املاک و مستغلات Emporis، بلندمرتبه‌ها را به عنوان سازه‌های چند طبقه با ارتفاع بین 35 تا 100 متر، یا ساختمانی با ارتفاع نامعلوم از 12 تا 39 طبقه تعریف می‌کند.

گفته می‌شود که ساختمان بلند با اختراع آسانسور (بالابر) و مصالح ساختمانی ارزان‌تر و فراوان‌تر امکان‌پذیر شده است. آسمان‌خراش‌ها ممکن است میزبان دفاتر، هتل‌ها، فضاهای مسکونی و فضاهای خرده فروشی باشند. بسیاری از افراد، زوج‌ها و حتی خانواده‌ها در حال نقل مکان به ساختمان‌های بلند مرتبه هستند تا زندگی لوکس شهری را تجربه کنند. اکثر شهرهای بزرگ دارای تعداد زیادی ساختمان مرتفع هستند، از نیویورک گرفته تا دبی، هر ساختمان بلند مرتبه مزایای خود را دارد. بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا مردم راحتی و تجمل یک آسمان‌خراش را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

چشم‌انداز

مهمترین ویژگی زندگی در یک برج، منظره است. بعضی‌ها اعتقاد دارند چشم‌انداز بعد از مدتی تکراری می‌شود و برای طبقات پایینی معنایی ندارد اما شکی نیست که این منظره برای بسیاری از ساکنان یک امتیاز منحصر به فرد برای زندگی در برج است. در ضمن شما علاوه بر داشتن چشم‌انداز، هرچه در طبقات بالاتر زندگی کنید، دسترسی به صداهای بیرونی سخت‌تر می‌شود و حتی در مرکز شهر نیز می‌توانید محیط زندگی آرام‌تری را به دست آورید.

حریم خصوصی

زمانی که در ارتفاعات زندگی می‌کنید، حضور در خانه می‌تواند شبیه به حباب کوچک خودتان باشد. تقریباً مثل این است که شما از بقیه دنیا جدا شده‌اید و حریم خصوصی خود را دارید. هنگامی که در ارتفاعات زندگی می‌کنید، آنچه در سطح زمین می‌گذرد تأثیر کمی بر شما دارد، از جمله سر و صدا، بنابراین حریم خصوصی تضمین می‌شود. همچنین افرادی که در طبقات بالا می‌مانند نسبت به کسانی که در زمین می‌مانند از حریم خصوصی بیشتری برخوردار می‌شوند زیرا در مقایسه با طبقه‌های بالا احتمال رد شدن بیشتر در طبقات پایین وجود دارد، زیرا مردم به طور مداوم برای استفاده از آسانسور، پله ها یا لابی از آنجا عبور می‌کنند.

ایمنی ساختمان از کیفیت ساخت تا سامانه‌های هشدار دهنده و…

 برج‌ها ساختمان‌های بلند با تعداد واحدهای بسیار زیاد هستند و با کیفیت بسیار خوبی ساخته می‌شوند. در ساخت برج‌ها از متریال بسیار مرغوب و درجه یک استفاده می‌شود و اصول لازم جهت ضدزلزله شدن ساختمان و نیز ایمنی در برابر حریق در آنها به خوبی رعایت می‌شود. امکانات جانبی (غیر از کیفیت ساخت) نیز در برج‌ها زیاد است، نظیر: ردیاب دود و سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، برق اضطراری، پمپ آب و منبع آب اضطراری، سیستم تلفن داخلی، موتورخانه، آیفون تصویری با سیستم کدینگ و درب ضد سرقت

نور طبیعی و تهویه

زندگی در ساختمان‌های بلند به شما نور طبیعی و تهویه اضافی می دهد. از آنجایی که هیچ مانعی برای جلوگیری از رسیدن نور خورشید و باد به بالکن یا پنجره آپارتمان شما وجود ندارد. هنگام اقامت در ساختمان‌های بلند، می توانید از نور طبیعی داخلی خانه خود لذت ببرید.

صرفه جویی در وقت

زندگی در یک برج با امکانات بالا باعث کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. زمانی که باشگاه ورزشی، مجموعه آبی، مرکز نگهداری کودک، سینما روم و کافی شاپ و رستوران در برج وجود داشته باشد شما نیازی به صرف وقت و هزینه اضافی برای برخورداری از این امکانات نیستید.

لابی شیک و مجلل

معمولا برج‌ها از یک لابی شیک و مجلل بهره‌مند هستند که نقش مهمی در جذابیت برج دارد. این مکان ورودی برج و محلی برای انتظار مهمان‌ها و برگزاری برخی جلسات است. همچنین لابی من حاضر در لابی، ورود و خروج‌ها را کنترل کرده و مهمانان را راهنمایی می‌کند.

 امنیت

امنیت همیشه در هنگام خرید یک خانه به طور کلی، چه بلندمرتبه یا نه، عامل مهمی است. ساختمان‌های مرتفع با نصب دوربین‌های امنیتی و حسگرهای حرکتی، امنیت را به سطح دیگری ارتقا می‌دهند. این فناوری نقش بسیار زیادی در ایمنی ایفا کرده و به جلوگیری از سرقت کمک می‌کند.

امکانات هتلی

شما با زندگی در یک برج لوکس مانند هتل برج مسکونی مینیاتور، درواقع زندگی در یک هتل پنج ستاره را تجربه می‌کنید. امکاناتی نظیر مجموعه آبی مجهز و مدرن، سونا، جکوزی و اسپا، سالن ضیافت، کافی شاپ و رستوران، گیم روم، سینما روم، محل نگهداری کودک و خدماتی همچون لاندری و خدمات خانه داری آسایش و رفاه کامل را تجربه می‌کنید.

بدون شک مزایای زندگی در آپارتمان های بلند مرتبه بسیار زیاد است و از معایب آن بیشتر است. اگر زندگی مجلل و آرام را دوست دارید و می توانید آن را بپردازید، آپارتمان های مرتفع بهترین گزینه هستند! اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در املاک لوکس هستید، کارشناسان سپهرسان پیشنهادهای ویژه‌ای برای رفع نیازهای منحصر به فرد شما ارائه می‌دهند.

پیام بگذارید