سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی یکی از پرطرفدارترین کشورها برای خرید ملک و مهاجرت ایرانیان است. یکی از دلایل این محبوبیت این است که با اخذ اقامت قبرس شمالی شما براحتی میتوانید برای دریافت ویزای شینگن درخواست داده و خیلی سریع تر آنرا اخذ کنید. همچنین. هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. این کشور یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان با نرخ بیکاری زیر ۵ درصد است و رشد سرمایه چشمگیری را در آن شاهد هستیم. شما برای خرید ملک کافیست 30 درصد مبلغ ملک مورد نظر را پرداخت کرده و وارد فرایند دریافت اقامت شوید. اما برای اینکه بتوانید یک خرید مطمئن و سودآور داشته باشید نیاز به مشاوره خواهید داشت. برای دریافت مشاوره می توانید از کارشناسان سپهرسان کمک بگیرید.

نام انگلیسی: Northern Cyprus

پایتخت: نیکوزیا

نوع حکومت: جمهوری

قاره: آسیا

زبان رسمی: ترکی قبرسی

جمعیت: ۳۱۳۶۲۶ هزار نفر در سال ۲۰۲۱

واحد پولی: لیر ترکیه (خرید ملک با پوند انگلیس انجام می شود)

پیش شماره کشور: 0090392

ما کار شما را راحت کرده ایم...

همه چیز درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

بهترین فرصت سرمایه گذاری در جهان

ما بهترین فرصت سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی را برای شما مهیا کرده ایم. فکر می کنید کدام ملک برای شما مناسب است؟

درباره قبرس شمالی بیشتر بدانید

قبرس شمالی سومین جزیره دریای مدیترانه است و به خاطر طبیعت بکر و زیبایی مثال زندنی اش با عنوان مروارید مدیترانه نیز شناخته می‌شود. این جزیره به شکل گیتارگونه و به طرز عجیبی یک مسیر ارتباطی میان سه قاره آسیا، افریقا و اروپاست. این کشور در زمینه آب و هوا و جذب توریست بسیار قدرتمند ظاهر شده است. اینطور که شواهد نشان می‌دهد صنعت توریسم در کشور قبرس شمالی به طور دوره‌ای تعیین می‌شود و این کشور دارای یک فضای درآمد خوب است.

میزان جرم و جنایت در کشور قبرس شمالی به شدت پایین است، به طوری که بانوان برای زندگی در کشور قبرس شمالی هیچ مشکلی نخواهند داشت. وضعیت کار نیز در کشور قبرس شمالی مناسب است و نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۵% بوده است. این در حالی است که کانادا دارای ۸ درصد نرخ بیکاری و انگلستان ۹ درصد است.

فرهنگ قبرس شمالی

فرهنگ مردم قبرس شمالی

مردم قبرس شمالی، ترک زبان هستند، خود را مسلمان سکولار می‌دانند و به میراث عثمانی خود افتخار می‌کنند. هویت و فرهنگ قبرس شمالی به شدت بر پایه پیوندهای خانوادگی مرتبط با والدین، خواهران و برادران و خویشاوندان است. کمک به نیازمندان در این کشور یک امر بسار مهم تلقی می‌شود. زندگی بیشتر اهالی کشور قبرس شمالی حول محور فعالیت‌های اجتماعی می‌چرخد و انوع جشنواره‌های غذا در شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

رقص محلی، موسیقی و هنر نیز بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ ترک‌های قبرس شمالی است. برای ترک‌های قبرسی، زندگی خانوادگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بنابراین مقدار زیادی از اوقات فراغت آن‌ها در جمع‌های خانوادگی صرف می‌شود. در همه شهرها و برخی روستاها‌ی این کشور جشنواره‌های تابستانی بسیاری برگزار می‌شود.

قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی
پیشرفت در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در زمینه سیستم‌های آموزشی رشد زیادی داشته است به طوری که در این کشور فضای تحصیل و کار به طوری است که افراد می‌توانند از پس هزینه زندگی خود برآیند. در کشور قبرس شمالی افرادی که در رشته‌های پزشکی و پرستاری تحصیل می‌کنند، درآمد خوبی دارند و به رشد خوبی می‌رسند. این کشور در زمینه توریسم نیز به رشد خوبی رسیده است به طوری که توانسته گردش مالی وسیعی در این زمینه فراهم سازد.

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی و اخذ اقامت این کشور خرید ملک است. اما شما با سرمایه گذاری در قبرس شمالی علاوه بر اخذ اقامت این کشور یک خرید پرسود هم خواهید داشت. عمده ترین دلایل خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به این شرح می‌باشد:

قیمت مناسب ملک در قبرس شمالی

در حال حاضر بازار املاک در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها در میان کشورهای مدیترانه‌ای است. همچنین نکته قابل توجه درباره شرایط پرداخت ملک در قبرس شمالی این است که شما می توانید با پرداخت ۳۰ درصد مبلغ ملک مورد نظر وارد فرایند اقامت شده و مابقی مبلغ را در اقساط بلند مدت پرداخت کنید.

طبیعت قبرس شمالی

رشد سالیانه قیمت ملک در قبرس شمالی

رشد سالیانه سرمایه‌گذاری خرید ملک در قبرس شمالی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است. همچنین به دلیل بکر بودن این جزیره و اشتیاق بالای اتباع سایر کشورها برای اقامت و سرمایه‌گذاری، تقاضای خرید ملک هر ساله بالا رفته و به تبع آن، قیمت ملک و خانه افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذاری به پوند انگلستان

پوند انگلستان یکی از معتبرترین، باثبات‌ترین و قوی‌ترین ارزهای دنیاست و هرساله اختلاف ارزش نرخ پوند به دلار و یورو نیز افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه خرید و فروش ملک در کشور قبرس شمالی با پوند انگلستان انجام می‌شود که این مورد باعث ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی به خرید ملک شده است، زیرا در طول بازه زمانی کوتاه علاوه بر رشد قیمت ملک در این کشور، ارز پوند نیز ارزش افزوده خوبی را به همراه دارد که این باعث رشد چند برابری سرمایه برای خریداران می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که پوند، ارزی است که در مقابل هر تورمی مقاوم است و این نوع سرمایه‌گذاری در قبرس، سرمایه خریداران را نسبت به کشورهای دیگر نظیر دبی، گرجستان، ترکیه و… متمایز می‌کند.

دریافت سند ملکی معتبر

یکی از بزرگترین مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دریافت سند تک برگ قطعی و مادام العمر به نام خریدار خارجی می باشد. بر طبق قوانین دولت قبرس، سند ملک برای سرمایه گذاران خارجی و مردمان کشور قبرس کاملا یکسان است و حتی بعد از فوت خریدار، ملک بر طبق قوانین به طور کاملا برابر به ارث خواهد رسید و یا بر طبق وصیت‌نامه ثبت شده متوفی عمل خواهد شد و دولت قبرس برخلاف برخی کشورها هیچ سهمی از ملک خریداران خارجی نخواهد داشت.

سادگی روند اداری در ثبت سند و اخذ اقامت قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی هیچ گونه نیازی به تاسیس شرکت وجود نداشته و روند اداری و مراحل قانونی خرید املاک در این جزیره بسیار ساده است. همچنین فرآیند تنظیم قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده است و افراد خارجی می‌توانند به راحتی مالکیت قطعی و صد در صد بر ملک خریداری شده را داشته باشند. به علاوه قرار داد خرید در سه نسخه (خریدار، فروشنده، وکیل)  به دو زبان ترکی و انگلیسی و در صورت نیاز به فارسی تنظیم می‌گردد و تمامی نسخه ‌ها دارای قدرت اجرایی برابر هستند. همچنین لازم به ذکر است که سند ملک ورثه‌ای (که مشابه آن در کشورهایی نظیر دبی، یونان، ارمنستان و کشورهای اروپایی دیده نمی‌شود) به خریدار داده می‌شود. پلیس مهاجرت در قبرس شمالی براساس ملک ثبت شده به نام شما، پروسه اقامت شما و خانواده تان را پیش می برد، لذا از نظر قانونی این بخش کار بسیار با دقت و با نظارت کامل قانون انجام می‌گیرد که بستری مناسب جهت ترغیب و بهره‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای مختلف اروپایی،روسیه و ایران فراهم کرده است.

شرایط آسان اقامت در قبرس شمالی

افرادی که قصد مهاجرت و یا اقامت بلند مدت در قبرس شمالی را دارند باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام نمایند. برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی باید پس از انجام مراحل اولیه قرارداد خرید، مدارک مربوطه را به همراهی نماینده ما به ادارات ثبت و مالیات برده و ملک را به نام خریدار یا خریداران ثبت نمایید. صدور اقامت برای افراد به هیچ وجه منوط به حضور دائم افراد در قبرس شمالی و اجبار به زندگی در اینجا نمی باشد و خریدار می‌تواند در هر زمانی و به هر مدتی از قبرس شمالی خارج و یا داخل شود. به همین صورت برخی از افراد با خرید ملک و اخذ اقامت، قبرس را ترک کرده و خانه را به اجاره سالیانه واگذار می‌نمایند.

اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

 پس از دریافت اقامت سالانه در کشور قبرس شمالی و تمدید آن به مدت ۶ سال افراد خارجی حق دریافت کارت اقامت دائم خود و خانواده این کشور را خواهند داشت.

امنیت بالا

طبق آمار سازمان های جهانی، قبرس شمالی در بین کشورهای کوچک جهان، دارای رتبه اول امنیت جهانی و پاکیزگی محیط زندگی و طبق آمارجهانی سال ۲۰۲۱ در بین تمام کشورهای دنیا رتبه پنجم را از لحاظ امنیت اجتماعی ، میزان پایین جرم و جنایت و شرایط بهینه زندگی به خود اختصاص داده است.

سهولت در فرایند اخذ ویزای سایر کشورهای جهان

داشتن اقامت دائم قبرس شمالی باعث می‌شود که مراحل اخذ ویزای  کشور‌های آمریکایی، اروپایی و استرالیا  که در زمینه ی ویزا عموماً رویکردی سخت گیرانه نسبت به ایرانی‌ها دارند، بسیار ساده‌تر انجام شود.

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوا

 یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای انتخاب قبرس شمالی آب و هوای بسیار مطلوب و معتدل آن است . آب و هوای تمیز و مناسب ،زندگی را در این جزیره زیبا لذت بخش کرده است. قبرس با میانگین ۳۰۰ روز آفتابی درسال از سالم‌ترين و بهترين آب و هواي مناطق معتدل مديترانه‌اي برخوردار می‌باشد، به همین دلیل این جزیره درتمام طول سال پذیرای مسافرین از اقصی نقاط جهان می‌باشد. دمای هوا در اکثر ماه ها بین ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است.

تفریحات

درمیان گردشگران و دوستداران طبیعت، مدیترانه همواره به داشتن سواحل دل فریب و زیبایش شناخته شده است. جزیره قبرس نیز از این موهبت مدیترانه‌ای برخوردار بوده و سواحل سحرانگیز این منطقه با جادوی آب زلال و شن‌های درخشان خود، قلب تمام گردشگران را به تسخیر در می‌آورند. دریای آرام و شن‌های طلایی مکانی زیبا و دلپذیر را برای شنا، حمام آفتاب و ورزش‌های آبی برای شما فراهم می‌کند.

در قبرس شمالی تفریحات بی شماری برای بزرگسالان و همچنین کودکان وجود دارد. هتل‌های ۵ ستاره امکانات تفریحی نامحدودی را برای همگان فراهم می‌کنند، همچنین رستوران‌ها، تفریحات شبانه همه و همه در دسترس تمامی افراد حتی کسانی که در هتل اقامت ندارند فراهم شده است. مراکز تفریحی و بولینگ، سینماها و همچنین اماکن تاریخی بی شمار که از دیدن آنها سیر نخواهید شد. در عین حال یکی از مهمترین جاذبه های جزیره سواحلی با شن های طلایی و تنوعی عظیم از تفریحات ساحلی و دریایی ست. همچنین قبرس شمالی به دلیل عمق بسیار مناسب آب و تنوع بی نظیر گونه های آبزی یکی از محبوب ترین مناطق برای علاقه مندان به غواصی در سراسر دنیاست.